Rabu, 9 November 2011

Melompat

Ha..ha... sambil tulis blog, sambil makan kek pisang wife aku buat..

Hari ini jugak kawan satu opis aku letak surat resign, Hu dapat kerja kat komponi lain. Menjelang akhir tahun sahaja dah masuk 4 orang, itu belum masuk dari discipline lain, sampaikan geng basikal aku duduk seberang jalan pun dah letak surat resign. Aku jadi kalang kabut...(kenapa aku yang kalang kabut, organg lain yang berhenti aku yang kalang kabut) mana tak kalang kabut mas..huk.......

Sememang nya perkerja sektor swasta macam aku ni kalau nak tambah nilai pendapatan dan meng upgrade pegetahuan dalam kerja kena la melompat....Aku teringin jugak nak melompat bertambah sikit kocek aku ni tapi yang tak syok nya bila bertambah je dalam kocek maka kerap la dikejar orang aku tak berhutang dengan diaorang pun tapi diaorang tak malu nak mintak duit aku. Mintak la orang yang bissnes beso-beso untung gila-gila, ni tak aku yang kena menyara keluarga di kejar-kejar....faham kan siapa golongan orang tu...

~sekian~

3 ulasan:

  1. salam kek pisang. melompat kerja itu ada baik buruknya. hanya kita tahu kondisi kita.

    BalasPadam
  2. Betul kakak dulu sebelum menikah setiasa melompat dari satu kerja ke satu kerja sebab nak poket lebih baik, kereta lebih selesa. Tapi bila dah menikah dan punya anak-anak sykt pun dah lebih suka ambil yg muda-muda. Sekarang kakak dah tak melompat tapi duduk terus....

    Kalau nak melompat dik... masa muda. Kalau anak dah besar (sekolah susah sikit sebab masalah pindah sekolah - kesian mereka)..

    BalasPadam
  3. terima kasih Kak zakie...atas nasihat

    BalasPadam