Selasa, 15 November 2011

Berpantun bersama al-lavendari

Ha..ha... sambil tulis blog, sambil makan kek pisang wife aku buat.

Hari ini, aku layan baca blog dari follower-follower aku dan blogs link aku, selain dari membaca blog mereka aku singkap juga commenter mereka. Selak punya selak, aku selak blogs dari seorang otai ....blogs berpuisi dan pantun, sudah lama tak mendengar dan membaca pantun (kagum membaca). Syok juga layan pantun pagi-pagi, dalam baca punya baca tiba-tiba aku dapat idea berpantun terus la aku berpantun.











Ini Pantun nya-:
Tajuk pantun: Ombak Memukul Pantai
mengasah tombak sumbing sebelah,
tertusuk lantai kayu berlian;
tidakkah ombak merasa lelah,
memukul pantai zaman berzaman.
Pantun dari aku pulak 
Sumbing nya tombak diasah susah,
Susah lagi bila tombak berdiri,
Ibarat kasih ibu dan ayah,
Berkorban kasih tidak terperi.

Dari: al-lavendari (menjawab)
tanam selasih tepi perigi,
tumbuh melata usah ditebas,
berkorban kasih tidak terperi,
tidak pula minta dibalas.
Terimakasih buat abang al-lavendari kerana sudi berjual beli pantun dengan saya, Sebenarnya tak lah pandai sangat berpantun dan puisi, tengok jelah pantun saya tu tongang terbalik. 
Makan halwa buah rambutan,
 Halwa dimakan dan dibuat inti,
Terima kasih saya ucapkan,
Semoga dapat bersua nanti.

~Terima kasih sekali lagi~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan