Khamis, 15 Disember 2011

Pecah rumah bersiri

Ha..ha... sambil tulis blog, sambil makan kek pisang wife aku buat. Apa lah ...aku baru je dapat mood yang agak selesa malam ini, lepak-lepak dengan kontrektor rumah aku sambil minum nes-o kat keda mamak, balik je kerumah borak dengan jiran depan rumah aku terus aku dikejutkan dengan news yang perkabaran macam hampeh....ye la jiran depan rumah aku atas bawah rumah mereka di pecah masuk siap kena potong grill lagi....aduh apa punya melaon la...siang-siang hari dok memecah rumah orang, bukan nya dapat sampai beribu-ribu ringit pun. Aku difaham kan barang yang sempat di tibai adalah koman-koman laptop, barangan kemas 2-3 biji cincin dan camera. Alhamdulilah ikan kelisa dia tak ambil aku rasa perompak to bodoh agak nya yang mahal tu ikan kelisa bukan lapto dan lain-lain, aku pun tak mampu nak beli ikan kelisa sebesar 3 inci.......tak kesah lah.

Yang aku kesah sekang ni....dan meremang bulu roma aku tak tahulah rumah siapa pulak, memang di kawasan perumahan aku ni sebelum kejadian ni dah berdesis-desis orang nak ambil pak gat tapi mahal beb sebulan kena topap ...lagi pun tak ramai yang menyokong. 

Berbalik kesah perompak macam haram ni aku nasihatkan kembalilah kepada tuhan...kalau ko orang islam buat-buat la bertaubat dan kalau bukan hentikan lah buat cara agama ko lah.......nak salah kan orang itu orang ini pun tak boleh, ia la rambut sama hitam hati lain-lain.

~sekian~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan