Sabtu, 24 Disember 2011

Kruk!..kruk!..kruk!...

Ha..ha... sambil tulis blog, sambil makan kek pisang wife aku buat. Hujung tahun kebiasaannya banyak syarikat-syarikat yang memberi bonus kepada pekerja-pekerjanya, jadi ringanlah sikit beban pekerja-pekerja yang mendapat bonus dan memiliki ahli keluarga yang ramai, mau taknya akhir tahu dah nak habis masuk pula tahun bahru. Tahun baru ini pula adalah hari pertama sesi persekolahan jadi banyak duit nak di laburkan, beli pakaian sekolah, buku-buku kerja, yuran bas sekolah dan gamaknya banyak lah yuran-yuran yang tak disangka tiba-tiba muncul pada awal sesi persekolahan.



Aku biasalah seperti post aku sebelum ini bertajuk "persekolahan" ha..itu baru sikit je ......ni dah dapat bonus ni nak kira pulak fee bas sekolah dan yuran lain-lain lagi. ha.....tujuan asal aku tulis post malam ni bukan nak cerita pasal sesi awal penggal persekolahan tetapi pasal kruk!.....kruk!......kepala tengok dalam ATM mesin alamak banyaknya kena potong duit gaji aku ni......ha...nak tahu kenapa. Ni semua gara-gara potongan cukai berjadual. Aku tak kisahlah pasal membayar cukai ni tapi yang aku kisah ....nya teruk-teruk bayar cukai....tapi...."Lembu punya susu Sapi dapat nama" ........(PROJEK KERAJAAN _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _ _ _ _ _)  em.......jalan raya, sekolah dan lain-lain agaknya duit-duit cukai rakyat Malaysia ni gi mana ek.....?

~sekian~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan