Khamis, 29 September 2011

Cerita masa dulu..ha..ha....masa dah berlalu (sambungan)

Berjumpa lagi dalam tajuk ....(Cerita masa dulu..ha..ha....masa dah berlalu) ini. Ada 2 3 lagi game yang aku layan gila masa bujang dulu ..tapi tak ingat. yang aku ingat aku dah pun jumpa dia nya print scrn2 dia diantaranya Swat, Deadly dozen, dan ada satu ada persamaan dengan saving private ryan ....nama game dia aku lupa. ha yang paling aku gila WW2 Combat flight simulator....hu yang ni sampai berjam2 aku layan depan pc...

Masa zaman tu ada sebuah bilik stor kecik je lebih kurang 2m/2 macam tu besar nya muat lah sebuah meja komputer dan kerusi dan sebuah kipas dinding penyejuk badan aku ....ha..ha..... Lepas je balik kerja kalau tak de cklas lah aku duduk dalam bilik tu sampai la pakcik aku pangil gi makan. He...kekadang pakcik aku leka gak sampai dah nak tengah malam baru kami gi makan, apa tak nya dalam bilik pakcik aku ada gak sebuah pc dia punya lah.....dan sebuah lagi milik house mat aku....ajip ha..ha.... kami kalau ada serumah jawabnya memang tak gi makan lah. Nak tahu kenapa he..he.. aku rasa lah zaman aku ni kat taman aku ...rumah kami je lah yang ala siber cafe siap dengan home networking lagi.....cuma internet je tak de...ha..ha...zaman dial-up. Lagi pun kami dah apply tapi TM kata interface kad tak cukup...... Pernah sekali aku tak ingat jam berapa, rasanya dalam jam 12.45 malam tengah shok2 main jiran sebelah ketuk pintu, pada mulanya kami semua tak perasan ...pakcik aku yang perasan semasa dia nak gi minum air kat dapur....hu..hu.... Apalagi jiran sebelah komplane dia tak leh tido sebab bunyi dentuman kuat sangat.. alahai pak cik mintak maaf lah kami tak perasan yang spiker komputer kami ni kuat ia lah tak sedap main game dengan spiker kecik .....kena lah guna spiker yang siap dengan sapwofer.... alhamdulilah pak cik tak call polis kalau tak tido balai lah kami.heee........

Ni lah dia cerita zaman bujang2 aku sebab tu lah aku cakap buka best sangat pun tapi bermakna sikit lah buat aku. Bila dah berkahwin kadang2 je layan pc game lagi pun sekarang ni susah nak cari game pc kat pasar malam...... dulu boleh lah 3 Rm10.


Macam tu lah ceritanya aku dengan aplikasi vedio game ni........sekarang ni kalau anak2 aku nak main game PC he..he....kekadang malu gak aku nak larang ialah bapak dia hu...hantu game...... apa2 pun solat dan pastikan home work siap dulu baru main game ..k anak2.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan