Rabu, 28 September 2011

Cerita masa dulu..ha..ha....masa dah berlalu

Cerita aku dulu2 memang tak berapa best, tapi bagi aku ianya sangat menarik dan kelakar kalau di ingat2 kan kembali. Masa itu aku baru saja berkerja disebuah syarikat industri pembuatan suasta Onkyo (shah Alam) nama com ni sebelum diambil alih oleh Onkyo ni au dah lupa dah...tapi yang menarik com ni masa aku baru berkerja .. semua stafnya pakai baju uniform warna putih siap dengan hood kat bahu berwarna warni tanda pangkat. Aku masa itu pakai hood warna coklat ... sebagai Technician di jabatan R&D. Dengar macam grand ha...ha.. tapi gaji cukup lah aku sorang.

Masih ingat lagi aku ...sambil bekerja aku sambung belajar part-time kat PTPL shah alam. Diploma Tec-Computer. Kat sini lah aku kenal komputer seadanya sampai ke dos system aku boleh bukak dan run virus. Itu belum lagi dengan pengatucaraan C dan lain2. Tapi semua aku dah lupa sekarang ni.....

Aku buka nak cerita apa yang aku type kat atas sebenarnya, tapi aku nak cerita hobi aku masa zaman itu. Ha dengan beberlanjakan tak silap aku RM1700 aku miliki computer yang paling murah aku dan member aku clon sendiri..he...he.. org IT namanaya. Ha dengan computer yang tak berkulit ni lah aku membuat kerja..kuliaha kau dan yang paling best masa free time..ha..ha.. apa ko rang nak tahu ....apalagi GAME la..... first game aku Transport tycoon. Hu.. memang best game ni walau pun nampak bodoh je...tapi aku suka game yang memerlukan perancagan dan staratiji jadi tak lah bodoh sangat bagi aku ..dan game yang kedua ala....apa nama dia ..aku lupa yang aku ingat game ni aku dapat game percubaan dalam majalah PC pas tu tak puas hati cari kat pasar malam full version dia...hu lagi tak tidur malam aku dibuatnya.

Transport tycoon

Bersambung nanti malas pulak aku nak menaip....sabar ya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan