Sabtu, 28 Januari 2012

Lewat lagi

Ha..ha... sambil tulis blog, sambil makan kek pisang wife aku buat. Adoi...bangun lewat lagi aku hari ini, dalam minggu ini dah beberapa kali rasanya aku bangun pagi terlambat, sampaikan anak-anak aku pergi ke sekolah dalam keadaan tidak bersarapan. Dan aku pula rasa macam nak ambil MC je dan bebaring diatas katil...sepuas-puas nya, tetapi semua rasa-rasa itu aku terpaksa lupakan ia  la ada banyak kerja dan tanggungjawab yang perlu aku lakukan, sama ada di opis atau dirumah. Begitu juga dengan wife aku, minggu ini beliau kurang sihat, dapat selsema-agaknya terlalu banyak minum air batu masa kami bercuti tempoh hari. Tak kesah lah.....


Perihal lambat ni bukan aku sengajakan iabetul-betul tak berlakun pun, semuanya berlangsung disebabkan anak aku yang kecil ni lah Muaz...dah besar sekarang, jadi dah pandai bangun malam jerit-jerit mintak susu, bila perut dah kenyang habis kita di golek-golek nya tarik hidung la..menjerit kat depan muka lah - nak ajak bermain la pulak malam-malam sikecil ni, wife aku la yang biasanya layan, tapi memandang kan dah kerap aku turut masuk campur lah....walau pun dengan berkata "tido....tido..jangan main ..dah malam". Ye lah dah lama tak beranak kecil jadi agak lupa-lupa ayam tentang keadaan beranak kecil ini. 


"Ini paparan utk anak sorang...tapi aku lagi teruk si abang bongsu aka anak no 3..memalam aku angkat masuk bilik abangnya tapi sedor pagi2...huh nun kat hujung kaki aku...simpul biawak jadiknya..apa nak buat..memalam dia jalan masuk balik bilik aku....haa.haaa"

Bagi aku tak kesah lah...semua ini, tetapi aku ingat kan aku saja yang berada dalam situasi keadaan ni tetapi rupanya sangkaan aku salah semua orang rupanya akan berada dalam keadaan ni bila si kecil dah pandai bermain....ha..ha.....ha....kata member aku "kalau anak seorang ok lah..sekali je merasa tapi ni aku anak 5 jadi 5 kali la" ha..ha..... nak buat macam mana bang berkeluarga kan......

Cerita ini tidak sampai takat itu saja ia berlanjutan di laman sosial Facebook juga. he..he...wife aku la dia tagkan satu gambar yang menarik perhatian aku.....he..he....itu yang aku nukilkan dalm blog aku ini...he..he....jom layan gambar

~sekian~

2 ulasan: