Selasa, 10 Disember 2013

Hussain Pasembur, Medan Selera Renong dan mee sotong Hameed 'Pata' mee

Hari kedua di Pulau Pinang tidak terlepas dengan mengujungi kereta kable Bukit Bendera. Selebas beberapa jam di Bukit Bendera aku dan family pon menuju ke Padang Kota. Pusing punya pusing sampai di hadapan gerbang Padang Kota, cuaca mendung dengan hujan gerimis mengagahkan diri menuju medan selera lama....layan mee sotong.


Layan mee sotong peh.., nampak biasa je mee dan sambal sotong. Tapi sesudu merasa peh... mantop. Mee sotong ni agak populer bagi pengunjung2 luar Penang ni. Dengan rasa sambal sotongnya dan mee goreng yg digoreng bersama sambal...peh cukup menusuk liang2 rasa lidah aku.....


Setelah sudah mengisi dengan mee sotong aku terus menuju ke Medan Makan Renong Padang Kota Lama.

Di Medan Makan Renong Padang Kota Lama ini pula aku dihidang kan dengan gerai2 pasembor. Ha...melalui blog dan cerita2 dari kawan opis, ada gerai pasembor yang akan tidak dilepaskan oleh2 pengunjung2 Pulau Mutiara ini, iaitu Hussain Pasembor.


Lihat lah pelbagai bahan2 pasembor dihidangkan, ada udang goreng, tahu goreng, kentang goreng dan pelbagai lagi.


Disebabkan aku masih kenyang dengan mee sotong jadi aku pilih lah 4 5 6 jenis lah...udang goreng dan kentang goreng tak aku lupakan lah....hasil nya...em....lihat lah ini.

 
Rate disini aku leh bagi untuk Mee Sotong 9/10. Kenapa? Rasa supeb cuma tak cukup banyak...ha..ha.... Untuk Pasembor aku bagi 7/10. Kenapa? Sebab bagi aku sos kacang dia so so saje... Ni lidah aku aaaa korang tak setuju korang nya pasal...he...he...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan