Khamis, 29 November 2012

Boycott Israel Campaign

Boikot Israel kempen ini telah lama kita lakukan dan orang ramai cukup faham dengan kempen boikot Israel. Kempen yang bertujuan mengurangkan kekuatan tentera yahudi bagi melakukan jenayah terhadap orang awam di bumi Palestin.


Kempen demi kempen dijalan kan bukan sahaja di Malaysia malah diserata dunia kempen ini dilakukan bagi menandakan kebencian masyarakat dunia akan penindasan. 


Apa yang kita perlu boikot ....disini aku attach kan beberapa produck yang biasa kita lihat dan amat terkenal dikalangan masyarakat malaysia.




McDonald Corporation adalah rakan kongsi utama korporat Tabung Amerika Yahudi dan Yahudi Persekutuan. Menurut Tabung Amerika Yahudi, melalui Suruhanjaya Israel "berfungsi untuk mengekalkan tentera Amerika, sokongan ekonomi dan diplomatik kepada Israel; memantau dan, apabila perlu, respons kepada liputan media Israel". 

Tabung Amerika Yahudi juga berjalan "Fun berisi Keluarga Misi Summer kepada Israel" di mana keluarga mendapat untuk "melawat pangkalan tentera dan bertemu dengan tentera Israel" dan "melawat bandar kakak kami, Kiryat Gat dan melihat kerja-kerja yang penting kita lakukan di sana" . Kiryat Gat dibina di atas tanah Palestin dicuri - tanah kampung Iraq Al Manshiya dan Al-Faluja yang penduduk etnik dibersihkan pada tahun 1949 dalam melanggar Undang-undang Antarabangsa. Melalui "Perkongsian kepada Israel" Program, Tabung Amerika Yahudi menyediakan $ 1300000 setahun untuk membantu penyelesaian dan pembangunan Kiryat Gat. Persekutuan Yahudi, melalui Rangkaian Tindakan Israel itu ditugaskan untuk melawan "usaha untuk memboikot produk Israel" dan "kempen, seperti menyamakan Israel dengan apartheid Afrika Selatan".
Satu lagi cara McDonald menyokong Tabung Amerika Yahudi adalah dengan menjalankan skim perkongsian di mana mereka akan sepadan dengan mana-mana derma seorang pekerja membuat Tabung Amerika Yahudi dengan sumbangan saiz sama sendiri.

McDonald restoran pertama di Timur Tengah adalah di Israel, dibuka pada tahun 1993, sejak itu ia mempunyai 160 restoran di Israel (1996) dengan bahagian pasaran 60%, menggaji sekitar 4000 Israel. Sejak April 2009 McDonald juga telah membuka 15 cawangan rantaian McCafe di Israel, dengan rancangan untuk membuka 10 cawangan baru setiap tahun.

McDonalds mendiskriminasikan pekerja Arab, pada tahun 2004 ia dipecat pekerja Arab di Israel kerana dia telah ditangkap bercakap arab kepada pekerja lain Arab. Bahasa Arab, bersama-sama dengan bahasa Ibrani, adalah bahasa rasmi Israel yang dituturkan oleh 20% daripada penduduk.

Menurut Yahudi Amerika Jawatankuasa (AJC), Pengarah eksekutif "kerap bertemu dengan Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu", McDonald pada bulan Julai 2001 segera ditarik kempen pengiklanan di Mesir apabila ADC menghubungi mereka kepada aduan bahawa penyanyi dipaparkan dalam iklan tersebut mempunyai pada masa lalu dilakukan sebuah lagu kritikal Israel. Dalam tempoh 24 jam aduan, iklan tersebut telah dibatalkan dan mengikut francais Mesir McDonald "semua salinan pita whisked 'kembali utama pejabat"!

Coca Cola



Starbucks

Howard Schultz, pengasas, pengerusi, presiden dan ketua pegawai eksekutif Starbucks yang juga memiliki 31.600.000 saham Starbucks saham (bernilai sekitar AS $ 1.4 bilion pada Nov 2011) adalah zionis aktif.
Pada tahun 1998, beliau telah diberi penghormatan oleh Dana Baitulmuqaddis Aish HaTorah dengan "Sahabat Ulang Tahun ke-50 Israel Anugerah Tribute Zion" bagi perkhidmatan beliau ke negeri zionis "memainkan peranan penting dalam mempromosikan pakatan rapat antara Amerika Syarikat dan Israel". 

Ultra-sayap kanan Jerusalem Fund of Aish HaTorah dana pameran senjata Israel dipengerusikan oleh daging Jenin, General Shaul Mofaz, dan zionis tekanan kumpulan media honestreporting.com, mereka juga terbabit dalam pengeluaran dan pengedaran filem islamophobic terkenal ' Obesession '. Starbucks dengan bangganya dipaparkan anugerah di laman web syarikat di bawah seksyen 'awarda dan penghargaan' syarikat Starbucks telah memenangi, bagaimanapun, sekali pemulauan itu mula menggigit anugerah misteri hilang dari laman webnya.

Howard Shultz kerja sebagai propagandis untuk Israel telah dipuji oleh Kementerian Luar Israel sebagai kunci kepada kejayaan jangka panjang Israel PR. Pada 4 April 2002, manakala tentera Israel menyembelih rakyat Palestin di Jenin Howard Shultz membuat ucapan provokatif yang menyalahkan Palestin, menunjukkan intifada adalah satu manifestasi anti-Semitisme, dan meminta orang ramai untuk bersatu di belakang Israel. Starbucks juga menaja penubuh dana untuk Israel.

Pada masa apabila perniagaan lain telah sedaya upaya menarik keluar dari Israel, Starbucks memutuskan untuk membantu ekonomi Israel floundering dan Starbucks terbuka di Israel. Usaha gagal tetapi Shultz telah berikrar Starbucks akan "kembali ke Israel dalam masa terdekat".

Starbucks telah membuka cawangan di pangkalan AS di Afghanistan dan Iraq, dan di pusat penyeksaan haram di Guantanamo Bay. Perhubungan Pelanggan mengatakan "Starbucks mempunyai rasa hormat yang mendalam dan kekaguman untuk tentera AS .. yang membahayakan nyawa mereka untuk melindungi rakyat Amerika dan nilai-nilai kita kebebasan dan demokrasi". Petty Officer Barry Tate yang sedang berkhidmat di Guantanamo Bay bersetuju bahawa Starbucks membantu "mengangkat moral" pengawal dan penyiasat di Teluk Guantanamo.


Translate terus dari ruang Boycott Israel Campaign 2012 dan banyak lagi infomasi berkaitan barangan2 yang kita perlu terus memboikot sehingga mereka berhenti memerangi umat islam di bumi Allah ini.

Segala infomasi keterangan diatas diambil dari ruangan Innovative Minds



Ingat lah dan sedarlah Orang mukmin adalah umpama setubuh badan jika salah satu bahagian sakit maka yang lain nya juga akan berasa sakit, Kalau tak sakit tu aku tak tahu lah.....nak sebuat apa..

Sama2 kita terus memperjuangkan islam kerana Allah. Mari membantu palestin dengan memboikot product yang menyokong yahudi dan dengan menghulurkan bantuan ke tabung Palestin.



~sekian~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan