Ahad, 17 April 2011

Karnival MTB - 1 Batang Kali 2011

Bandar Sungai Buaya 17.04.2011 - Karnival MTB 1 Batang Kali 2011 telah berlagsung. Penyertaan yang ramai dari segenap pelusuk selangor dan luar dari selangor tak kira lah secara perseorangan atau kumpulan. Karnival yang menawarkan hadiah yang lumayan dari penganjur dan sponser Giant bike. Di awal pelumbaan semuanya alhamdulillah....... . Aku bertolak dari rumah lewat dan sampai ke lokasi lebih kurang check pont yang ke tigga...jadi rasanya tak lah terlalu lewat...he..he...

Sesampainya aku di lokasi terasa teruja melihat perseta2 berkayuh .....aku dan anak aku melambai tangan. Tetapi bila kebanyakkan perserta memasuki check pont yang ketiga...masing2 berpatah balik siap dengan maki hamun ..aku ingat ada pergaduhan kecil. Aku segera penyusuri kereta ke tapak permulaan. Em ...baru terang dan nyata perlumbaan terpaksa di batalkan kerana treck kayuhan tiada marshel yang menjaga jadi perserta tak tahu mana satu trek yang harus dilalui.

Keadaan agak kecuh dibalai pelepasan hampir 15 minit dan lebih, sehingga lah seorang pemerhati bersuara dan memohon maaf
kepada peserta2 kayuhan...hai senang kan kat Malaysia ni buat salah je mintak maaf. Memang la memina maaf dan menerima kemaafan tu bagus tetapi kena denga tempatnya lah. Ramai yang ingin duit penyertaan di kembalikan RM50 to.....tak silap aku sebelum aku keluar tari tapak karnival rasanya keputusan
yang telah dipersetujui oleh pengajur dan perserta adalah karnival dibatalkan, duit penyertaan dipulangkan, setiap perserta menerima madel dan hadiah lain dibuat cabutan betuah....lain aku tak tahu sebab aku blah awal.....lain2 aku tak tahu apa terjadi.....






















Ok lagi ..tak jahanam













Wajah2 hampa dari perserta kayuhan Karnivel MTB 1 Batang Kali






















Otai ....marah sungguh

Perserta di awal kayuhan cukup bersemagat












Basikal Fuji....cantik



Giant ni cantik gak
Baru 4.76 kilo/M
Antara basikal yang aku idam kan
(double click for detail)

Ni lah dia tag rasmi MTB 1 Batang Kali
Umair bukan perserta
Note; Untuk bakal penganjur aktiviti seperti ini dan sebagainya akan datang diharpap dapat pengajaran.


P: Sila ke http://www.karnivalmtb1batangkali.blogspot.com/ untuk info terkini. (Info Pemulangan Wang Pendaftaran)Link


Tiada ulasan:

Catat Ulasan