Rabu, 1 Jun 2011

Cuti Umum di Instrument 17.5.2011

Hari cuti umum seharusnya akan menjadi hari yang ditunggu2 oleh semua pekerja, tak kira lah dari sektor swasta atau pekerja sokongan kerajaan. Hari yang ditungu2 oleh ramai teman2 aku di opis ni ...bila hari cuti masing2 mengumpul geng untuk bersama2 berhobi. Di sini aku nak cerita tentang beberapa geng berhobi kat opis aku ni ada yang berbasikal MTB/Road bike, memancing, melancong, berfotografi dan yang yang paling ganas setakat yang aku tahu sekarang ni menyelam di dasar laut.

Cuti umum iaitu hari semperna Hari wisak tahun ini merupakan hari cuti umum yang agak meriah, ini kerana masing2 bila balik dari bercuti mencerita kan pengalaman masing tentang hobi masing2. Dan sangat bertuah nya aku kerana dapat melihat gambar2 yang menarik dan membuat kan aku teruja melihatnya.

Nak cerita sikit mengenai geng hobi ni, yang first aku nak cerita geng mancing. Geng ini telam membuat planing 3 bulan sebelum huh..sunguh bekobar2 tengok la sapa keuanya Encik Suhairi. Kumpulan geng ni tak ramai dalam lingkungan 10 org yag biasanya akan memmancing bersama. Dan kali ni mereka melangkah setapak dari memeancing di sungai dan perairan port kelang kini mereka memancing di laut lepas selat melaka iaitu Pulau 9. Huh ...mendengar perancang yang telah dibuat memang kagum aku dibuat nya.

Geng selam hu..geng ni lagi la. aku tak dapat nak cerita panjang lebar tentag geng ini sebab aku tak berapa tahu sangan bila perancangan dan siapa yang menjadi lid dalam semua perancangan yang aku tahu kawan baik aku terlibat Encik. Badrulhisham.


































Akir sekali geng basikal ..ni geng aku la ni tapi sayang aku tak berserta mereka dama kayuhan Putra Jaya kerana aku sebuk berkayuh dengan geng taman aku geng Country homes cycling.


Cerita sikit tentang kayuhan aku ...start dari jam 8 pagi bermula dari perumahan putra hight dan berakhir di perumahan saujana rawang country homes. Sepanjag jalan aku singah di Pekan Sungai Buaya pekena nasi lemak, maklum lah belum sarapan ...aku tak sangka disekitar tpt aku tgk ada nya kampung orang asli hu....kecik nya dunia. Sorry la gambar tak ada talipon aku N70 batry dah kong jadi tak de camera. Total kayuha aku tak jauh sekitar 28km je... Berbalik kepada geng basikal opis aku ...yang diketuai bos aku lah Encik. Zurusdi. huh seronak berbasikal dengan kengkawan seopis banyak cerita yang boleh dibualkan selain cerita basikal. Tapi apa leh buat aku dah janji dengan geng taman aku.. lain kali lah agak naya boleh mengayuh sama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan