Sabtu, 12 Mei 2012

HR Steak House - Kampung Baru

Cuti hujung minggu sememangnya aku tunggu-tunggu, bukan nya apa cuma hendak bersama keluarga tersayang. Wife aku lagi la time ni lah dia nak berjalan ialah berkerja dirumah sibok dengan kerenah anak-anak dan kerja-kerja dirumah. Jadi memandangkan aku sudah lama tidak makan makanan western, maka malam ahad lepas aku seiok mengoogle mana-mana restoran western yang melayankan..... cari punya cari jumpa lah di area Kampung Baru. HR Steak House, No. 56, Jalan Raja Alang, Kampung Baru, KL. Restoran ni memang terkenal dengan menu steak nya. Malam ini kita makan steak ........Ok...jom bersiap..

HR Steak House
Sesampai je....di restoran ini kira-kira 45minit perjalanan aku dari rumah...HU...terperanjat...ramainya orang.., ialah ini minggu gaji katakan ramai lah yang penuh kocek dan membawa akhli keluarga makan makanan di luar. Sesampai nya di HR steak house aku terus mencari meja...aduhai....penuh semuanya jadi kena lah Q dulu ..tidak berapa lama lebih kurang 10~15 minit baru dapat meja.... Meja aku berdekatan dengan aquarium kecil ...ikan emas je bulat-bulat seronok anak-anak aku dibuatnya...aku lah yang rasa pening apataknya ramai nya orang.....

Selang beberapa minit aku berehat di meja sambil memandang menu pesanan dimeja tetami lain ..datanglah seorang pelayan bagi menu....dan beredar. Wah banyak nya menu steak kedai ni...seronok rasa hati..berbunga-bunga ......((@. Tetapi bunga tak kembang lama datanag kembali pelayan tadi dan mengambil order...aku dengan suka hati memesan lah menu yang aku idam-idam kan..nak tahu apa dia kata .."mintak maaf bang hari ni ada menu ini..ini..ini..dan ini sambil menunjuk kearah menu-menu itu. Aku tanya kenapa yang ini tak ada...dia menjawab hari ini ramai orang bang tak sempat nak masak.....tak cukup kaki tangan....jawab aku ..OOOOOOOOOOOOOOOO ia ke.."tak pa lah nanti lain kali datang boleh order. Jadi aku order lah.... untuk anak-anak bujang aku chicken chop dan aku lamp chop wife aku original steak........Minuman macam biasa ..mengikut selera anak-anak aku lah...dan aku Nes-O suam..he..he...

Layan....sampai licin
Di sini aku tak dapat nak terang kan dengan lebih teperinci tentang HR Steak House, kerana sedang makan pun ada sekeluarga menunggu meja aku...dah macam game kejar-mengejar kerusi pulak cuma muzik je tak de..he..jadi inshaAllah kalau ada rezeki dan umur aku datang lagi kedai ni dan cerita panjang-panjang ...bab harga jangan segan..berpatutan.......

Nota: Cerita ini seminggu yang lalu.....lambat post...he..he..

~sekian~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan